Tuesday 7 February 2012

kuantan-jb-singapore

bismillahirrahmanirrahim..rasanya dh lama jgk aku x update kat blog ni(Ceh...lama la sgt...konon!)....hehhe...rindu pulak rasanya kat blog aku yg serba pink nihh..hehehe....actually, aku baru je pulang dari jb n singapore.....mula2, kitaorg gy jb sbb nk attend relative punya wedding..... alang2 dh smpai jb tuh, kitaorg pun terus gy singapore......assignment berlambak, sempat lagi jalan2 hmm....adoyai!


meh aku nk cite sikit pasal wedding kat jb ary tu...amira(the bride) tu actually anak kpd cousin ayah aku.....aku panggil dia kak mira...okey,bile aku melangkahkan kaki ke dewan mula2 tuh, aku tergamam! terkejut beruk pun ada jugak..sebab theme wedding tu sejibi sebiji theme idaman aku bila aku kahwin nnti, which is english moden.....cantik sangat! gaun kak mira pulak sweet and elegen.....xsangka pulak taste aku n kak mira sama...(bangga pulak) ngeh3....


Mmg cantik lah aku ckp...dgn candle, kristal yg cantik n bunga-bungaan yg wangi lagi menaikkan seri majlis diaorg...okey, kat bwh ni aku ada sertakan gmbar2 wedding yg sempat aku ambik....


ni bukan candle betul okehh..but, still cantik kan??



                                            ni pelamin dia...flowers dia cantik2...wangi pulak tuh!


                                                            
                      haa!! this is my fevret part.....siap ada balkoni lagi kat tmpat potong kek tuh!!cantik!


hmm...aku sempat ambik 3 gmbar je gune hp aku..maaf ye, gmbar xberapa nk cntik, maklumlah, hp murah..hehhe....insyaallah, gambar2 lain akn menyusul kemudian di fb aku..tunggu angah aku upload..cepat sikit ye upload tuhhh...hmm...sepanjang aku kat majlis tuh aku asyik fikir je alangkah bagus kalau aku dpt kahwin dlm suasana mcm ni...(ceh! berangan je yg aku tau kan! haha!)..nmpaknya aku kena kumpul duit bnyk2 la kalau nk buat thema kahwin mcm nih..ngeh3....(hmm...lambat lagi lah aku nk kahwin ni...haha!)....
tapi insyaallah, aku akan berusaha ke arah itu...chaiyox huda! 


Hmm....after kitaorg pergi jb, petang tu pulak kitaorg pergi singapore.....actually dh lama dh kitaorg planning nih..last time aku pergi pun time kecik2 dulu....(confirmlah xingat apa2 dh kan)....hehehe...sampai je kat singapore tuh kitaorg stay kat rumah sedara kitaorg....after sampai je,terus siap2 pergi melawat rumah sedara kitaorg yg satu lagi...apa ntah nama tempat dia...aku xingat lorh..biasalah aku kan dh nyanyok ......
lepas je melawat diaorg, kitaorg pergi marina barrage....cantik la tmpat tuh....pak cik aku ckp kebiasannya kat situ ramai org gune sebagai tmpat wedding photoshoot outdoor...tempat tu besar...mula2, kitaorg kena berjalan keliling tmpat tuh sampai ke puncak...then, bila sampai je kat atas tuh, mmg nmpk la bnggunan2 n pemandangan kat situ..lebih2 lagi kitaorg pergi time waktu mlm....mmg cntik la dgn lampu2 n angin pun sejuk..kat atas puncak tu pulak mcm ada kawasan lapang...kira mcm padang tapi kecik la...kat situ aku nmpk ramai la ada budak2 muda main layang2...ada jgk yg picnic..and tidak ketinggalan ada jugak pasangan muda yg sedang berdating...cehh!!hhahah!! tapi mmg romantik la kat atas tuh...hah!! kat bwh nih aku ada sertakan beberapa gambar ......

                                                      






                                                      
                                          
sekali lagi aku nk mintak maaf coz gmbar yg tidak berkualiti..harap2 angah aku cpt2 la upload gmbar kat fb......hehhe...hmm, mlm tu jugak kitaorg ada pergi kat Mustafa Centre...tapi biasalah kat sini ramai mamak....kat sana kitaorg gy mkn kat restoran mamak tap aku xingat nama restoran dia apa...but mmg best lah! superb! aku mkn ABR Vege Burger and Prata cheese....mmg sedap..tapi aku rasa kat tempat kita pun berlambak makanan2 ni semua..tapi entahlah..kat sana mcm smngat pulak aku mkn..hehhehe....


            
                                                  








                                                

burger dia best jugak la....isi burger tu ada kentang and salad2...prata tu pun best jugak...ada cheese...kira aku bagi markah 8 drpada 10 lah...yeahh!!


keesokan nya pulak kitaorg pergi sentosa island...well, mmg xsah la kan pergi singapore tapi xpergi sentosa island.....



beautiful sisters







gorgeous sister




me!!!!( serabut gila tudung aku time nih!)

hmm..pendek kata, mmg enjoy la aku pergi ary tu..kiranya dpt la release tension and lupakan segala masalah2 aku....and after aku balik je ke kampus, aku rasa segar and lapang....hati rasa tenang.....aku bertekad akan mulakan hidup aku yg baru di samping org2 yg aku sayang iaitu femly and kawan2.....past is past....lupakan kisah lampau...hargai masa2 akan dtg(cehhh!! bersastera la pulak kan!!) hehe...i think that's all for now...sorry lah if entry aku kali ni pnjang sikit...nk lepas rindu..heheh...aku akan update lagi lepas nih..insyaallah...wasalam:)


 xoxo<3                                                          
                      



No comments:

Post a Comment