Monday 21 January 2013

percutian idaman

assalamualaikum...hye to all...
finally,here i am in kuantan...it's sooo good bila dpt jejakkan kaki kat rumah aku nih...dis is the best feeling ever..hmm, btw, hari ni aku nak soseh2 skit...

korang pernah tak tgh movie A Letter To Juliet??? pernah tak? pernah tak? pernah tak?? (haaa baik korang angguk kepala cepat!!!) :p

btw, movie ni movie lama dahh..bukan lah yg the latest one punye...cuma, movie ni dh lama dh ada kat dlm laptop aku ni..da simpan lama dh ...dah berhabuk da punnn kann..aku dah tgk cerita nih bnyk kali n seriously, aku xbosan pun okehh (tak tipu la, betul!) . Meh la aku soseh2 skit sinopsis dia mcm mana kann...

haa, movie nih cerita pasl seorang gadis yg bernama Sophie ( Amanda seyfried) yng bercuti bersama tunangya yg bernama Victor lakonan Gael Garcia Bernal  (aku pun xknal siapa mamat nihhhh) ke Verona, Itali. Tapi, disana dia tersangatlah bosan kerana tunangnya asyik bekerja je, maklumlah kat sana ada banayk makanan2 Itali yg sedap mamnadangkan Victor nih ialah seorang chef. Dia sering ditinggalkan dan pada suatu hari tunangya pergi ke tempat lain untuk bertemu dgn supplier apa ntah, dan dia keseorangan di kota Verona tu. Dipendekkan cerita, dia bertemu dgn 4 org wanita yg digelar Secretaries of Juliet, diaman meraka akan membalas surat2 cinta yg dihantar oleh perempuan2 yg berkunjumg ke Verona tu lahh. Untuk menghilangkan bosan, Sophie turut join diaorg lah utk balas2 surat2 tuh..last2, dia terjumpa satu surat cinta yg ditulis bertahun2 (kalau xsilap aku lahh) oleh seorang perempuan bernama Claire Smith. Dalam surat tu Claire mangadu cintanya terhadap seorang lelaki Itali dihalang oleh keluarganya lalu meminta nasihat. Dia akhirnya membalas surat tu walaupun surat tuh dh lama dh ada org hntar dan tidak berbalas selama bertahun2...

Finally, Claire tu turun ke Verona setelah mendapati suratnya itu dibalas. Dan pada masa itu, Claire sudahpun tua dan ada seorang cucu lelaki lakonan Chris Egan. Lalu mereka pun mencari lah teman lelaki Claire tu dan bnyk perkara berlaku semasa pencarian mereka itu. Nak tahu selanjutnya, korang belilah vcd movie ni or download je kat mna2 okehhh...

Haaaa...mesti u ollss pelik kan kenapalah aku cerita panjang berjela psl movie nih kann??? hmm, utk pengetahuan u ollss la kan, aku ni tersangatlah in love dgn cerita nih sbb aku suka sgt suasana dlm cerita ni, which is Verona. Aku ni mmg dh lama teringin sgt nk pergi Italy dan melawat tempat2 yg sgt cntik kat sana..

Verona sgt cantik dan aku bertambah in love setelah menonton cerita A Letter to Juliet tuh...






haaa, ni part dari cerita A Letter To Juliet..ermm,so sweet:)
                  
cantik kan??? kalau nak shopping mopping pulakk pergi lah Milan...yes, org ckp kat sana bnyk barang2 cantik n xsah kalau pergi Italy, tpy x pergi Milan....





semua gambar2 ni aku copy dari ggogle okehh....xde maknanya aku nk ambik dri kamera or hp sendiri...jejak kaki kat sana pun xpernah..hmm, tulah, i really2 hope yg aku dpt pergi bercuti ke Italy with my family because dis is one of my dreams. Actually kat sana bukanlah ada Milan n Verona je, bnyk lagi tempat yg menarik yg aku xmention kat sini...


Okehlah, i think that's all for now...
thanks for reading my entry yang ntah pape nih okehh hehhehehe...
till then, wasalam.
xoxo:)

No comments:

Post a Comment